HTML

Cylex Tudakozó

Magyarország piacvezető internetes cégkeresőjének, a Cylex Tudakozónak hivatalos blogja http://www.cylex.hu

Friss topikok

Twitter

Helyi vállalkozások a neten

2011.02.24. 09:34 S. Zoltán

Szerencsére egyre többen szakítanak azzal a nézettel, hogy egy kisvállalkozásnak fölösleges az interneten megjelennie. A keresőprogramok fejlődésével és a tudatosabb nethasználattal már eljutottunk oda, hogy még egy kisebb városban is sokan weben keresik meg, hogy melyik szolgáltatóhoz menjenek. Aki kimarad, vásárlókat veszít, pedig a webjelenlét gyakorlatilag ingyenesen is megoldható.

Egy 2009-es felmérés szerint a helyi vállalkozások közül mindössze 44% rendelkezik saját weboldallal, dacára annak, hogy az érdeklődők 80%-a (tízből nyolcan!) weben keresnek, ha szükségük van valamire. Az Ipsos a Google Magyarország számára készített kutatásának eredménye szerint Magyarországon a mikro- és kisvállalkozásoknak kevesebb mint fele rendelkezik saját honlappal, sőt az interneten eddig jelen nem lévők 63%-a még soha nem is gondolkodott el cégének virtuális megjelenítésén. Szeretnénk néhány ötletet adni ahhoz, hogy az Ön vállalkozása is megjelenhessen az interneten.

Készítsen weboldalt!

Ne ijessze meg, hogy nem ért hozzá. Nem kell erre sok pénzt költeni. Éppen úgy van ez, mint az élet sok más területén, amelyet Ön már jól is ismer, ha vállalkozó: ha nincs rá pénz, megcsinálja maga. Ha nincsenek nagy tervei a weboldallal, csak meg szeretne jelenni, használjon egy ingyenes weblapsablont például a wordpress.com oldalról vagy a Google Pages szolgáltatás segítségével jelenítse meg cége nevét, székhelyét, tevékenységi körét és telefonos, valamint e-mailes elérhetőségét.

Ha nincsen saját weboldala, akár a Cylex Tudakozón létrehozott adatlapját is használhatja információs oldalnak, hiszen minden fontos adatot (kezdve a nyitvatartástól egészen kollégái elérhetőségéig) megadhat. Ennyi már önmagában elegendő lehet, hiszen a keresésekben már így előkelő helyen jelenhet meg, pedig mindez semmibe sem kerül.

Jelenjen meg ingyen!

Szánjon rá néhány órát, hogy pár helyen megjelentesse elérhetőséget. Regisztrálhat a Google Placesben, így releváns kereséseknél megjelenhet az elérhetősége, de használja ki a cégtudakozók előnyét is. Nálunk tölthet föl fényképeket, termékeket, így az érkező érdeklődő mindent megtud cégéről: hol van, hogyan juthat oda, mikor van nyitva, mivel foglalkozik. Az Ön feladata ezután csak az, hogy fogadja az érdeklődőket, valamint frissítse adatlapját, ha szükséges.

Lépjen be a közösségi médiába!

Hiba lenne kihagyni egy több milliós piacot, így – mivel ez is ingyenes – mindenképpen regisztráljon céges profilt a Facebookon és a Twitteren. (Utóbbi Magyarországon nem annyira elterjedt, de a használata egyszerű, hatékony tud lenni és akár automatizálható is, hogy a Facebookon megjelent anyagokat azonnal megjelenítse.)

Ezeken a közösségi oldalakon ráadásul megjelentetheti saját weboldala, adatlapja linkjét, mely újabb megjelenés (a keresők is indexelik ezeket az oldalakat). Láthatóvá teszi cégét, megismerteti szolgáltatását.

Nem mondjuk, hogy könnyű hatékony közösségi kampányt folytatni, de miért ne sikerülne beletanulnia? Ne legyintsen, mert lemarad, pedig a lehetőség kapuja Ön előtt is nyitva áll!

Ellenőrizze a visszajelzéseket!

Önnek az jó, ha vásárlói visszajelzéseket készítenek szolgáltatásáról. Ha elégedett Önnel valaki, mindenképpen jelezze neki, hogy véleményének természetesen szabadon hangot adhat az interneten. Ha jól teszi a dolgát, hamarosan blogokon és cégének adatlapján dicsérő hangok jelennek meg, ez pedig egyrészt vállalata hitelét növeli, másrészt ingyenes és a leghatékonyabb reklám (úgynevezett szóbeszédmarketing).

Rendszeressen keressen rá cégére, ellenőrizze a véleményeket, és reagáljon rájuk, akkor is, ha esetleg kritikát fogalmaznak meg. Hiába próbálnánk elhallgattatni a kellemetlen hangokat, az interneten erre nincsen lehetőség; ám javunkra fordíthatunk egy rossznak tűnő helyzetet is, ha korrekten, tisztességesen reagálunk, és ezt mindenki látni fogja. Köszönjük meg az észrevételt, jelezzük, hogy a problémát tudomásul vettük és foglalkozunk vele.

A keresők segítségével ellenőrizheti a konkurenciáját is: milyen áron és minőségben dolgozik, milyen mélységben van jelen a weben. Ha időt szakít erre, akár néhány lépéssel is üzleti ellenfelei előtt járhat.

Pontosítsa az adatokat!

Ha bárhol hibás adatot talál a cégéről, azt javítsa ki. Sehol sem maradhat pontatlanság, mert például egy rossz cím terjedhet, más oldalakon is megjelenhet, és kellemetlenséget okozhat az érdeklődőknek. Figyeljen arra, hogy adatlapján legyen térképes megjelenés (a Cylex Tudakozón erre automatikusan is lehetősége nyílik).

 

Használja tudatosan az internetet, hiszen az nem csupán játék, de munkaterület is lehet. Előzzön meg másokat, fordítson időt és energiát a megjelenésre, és akár valódi pénzbefektetés nélkül is eredményeket érhet el. Cukrászádája van? Havonta 90 000-en keresnek cukrászdát Magyarországon. Éttermet 450 000-en, kőművest 22 000-en, villanyszerelőt 15 000-en keresnek minden hónapban. Az Ön termékét is az interneten keresik, ezért tegyen meg mindent azért, hogy meg is találják!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: google kereső magyarország ingyenes online marketing content cégkatalógus cégtudakozó

A bejegyzés trackback címe:

https://cylex.blog.hu/api/trackback/id/tr332686877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.