HTML

Cylex Tudakozó

Magyarország piacvezető internetes cégkeresőjének, a Cylex Tudakozónak hivatalos blogja http://www.cylex.hu

Friss topikok

Twitter

Cylex Tudakozó hírlevél - 4.

2010.03.04. 11:35 emerikusz

 

Cylex Tudakozó a véleményportál – miért hasznosak a vélemények az Ön vállalkozásának?
Az Internetet a kezdetekben az egyirányú kommunikáció jellemezte: a látogatók szörföltek a weboldalakon és olvasták az ott található információkat. Napjainkban a látogatók aktívan részt vesznek a tartalmak létrehozásában és közösségekbe szerveződve alakítják a trendeket. Egyre gyakoribb webkettes viselkedési forma, hogy az elégedett vagy éppenséggel elégedetlen fogyasztók közzé teszik véleményüket az adott vállalkozásról, szolgáltatásról vagy termékről ezzel is segítve a közösség többi tagját az eligazodásban. A Cylex Tudakozó indulása óta támogatta ezt a lehetőséget, jelenleg több mint 30 ezer felhasználói véleményt lehet olvasni a cégek adatlapjain. A sikeres nyugati példák (yelp.com, qype.de) is azt mutatják, hogy érdemes egy véleményíráson / -olvasáson alapuló közösséget kialakítani. Ez új lehetőségeket jelent a vállalkozásoknak (elégedett ügyfelek ajánlása) és egyfajta szűrőként is működik - aki nem vállalja a feedbacket vagy sok negatív kritikát kap, az alulmarad a szolgáltatások versenyében.
Azt tapasztaltuk, hogy azon cégek adatlapjai amelyek több véleményt tartalmaznak jobban vannak pozícionálva a Google találati oldalakon.
A Google és a többi keresőmotor is kiemelten kezeli a felhasználói tartalmakat és a véleményeket. Egyrészt a mikroformátumok segítségével könnyedén beazonosítja az értékeléseket másrészt pedig egyedi, friss és folyamatosan bővülő tartalomnak tekinti azokat, ami hasznos az oldal látogatóinak. Jelenleg azon dolgozunk, hogy a Cylex-es vélemények megjelenjenek a Google Helyi Vállalkozások Központja rendszerében is (maps.google.hu).
A véleményírók lehetnek regisztrált vagy anonim felhasználók. A regisztrált felhasználók véleménye azonnal megjelenik az oldalon, értékelhetik más felhasználók hozzászólásait, ismerősöket jelölhetnek, üzeneteket küldhetnek a többi tagnak, részt vehetnek nyereményjátékokon. Az anonim felhasználók véleménye csak szigorú moderálás után jelenik meg, negatív és nehezen ellenőrizhető hozzászólásaik eltávolíthatóak a cég kérésére mert alapjában véve nem tekinthetők megbízható forrásnak. Azoknak a felhasználóknak az értékelései érdemes figyelembe venni, akiknek van néhány ismerősük és több véleményt írtak már.
Cégek képviselői is regisztrálhatnak mint véleményíró tag és írhatnak olyan partnerekről akikkel vállalkozásuk kapcsolatban áll. Számos olyan cég van, akik nem magánszemélyekkel üzletelnek: nagybani lerakatok, könyvelőirodák, pályázatírók stb.
Elkerülhetetlen, hogy olyan vélemények is megjelenjenek az adatlapon, amelyek nem feltétlenül nyerik el a szóban forgó vállalkozás tetszését. Ilyenkor a vélemény eltávolítása helyett célszerű válaszolni a felhasználónak így az olvasók objektív képet kaphatnak.
Bátorítani kell az elégedett ügyfeleket, hogy regisztráljanak és írják meg véleményüket Önökről. Küldjön egy emailt partnereinek, hogy regisztráljanak és írjanak véleményt az Önök vállalkozásáról. Helyezzen el egy linket a honlapján az adatlapjuk felé.
A Cylex Tudakozó veszítene hitelességéből, ha letörölnénk minden „kényelmetlen” hozzászólást, a regisztrált tagoknak lehet üzenetet küldeni és meg lehet oldani a konfliktusos helyzeteket.
Megmosolyogtató, amikor a cégek arra kérik a honlapjuk látogatóit, hogy a weboldalon elhelyezett vendégkönyvbe írjanak. Kevesen bíznak abban, hogy az ide írt hozzászólások cenzúrázatlanul meg is maradnak. Használja a Cylex Tudakozós adatlapját mint egy megbízható harmadik fél által üzemeltetett vendégkönyvet. A beépíthető linkeket megtalálja az ügyfélszolgálati oldalra bejelentkezve.

Szólj hozzá!

Címkék: keresőoptimalizálás hírlevél community vélemények cylex reviews vendégkönyv cylex tudakozó newsletter véleményportál

A bejegyzés trackback címe:

https://cylex.blog.hu/api/trackback/id/tr581808255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása